henriksson

Alla inlägg under mars 2011

Av henrikssonn - 28 mars 2011 13:29

Ja.

Det kommer bli helt underbart. Jag och min kära sambo har varit tillsammans i snart 2 år och bara varit på restaurang en gång, de va när vi shoppade baby grejer påstan och skulle äta nånstans. Så nu gör vi en helg planderad tillsammans. Kommer att bli fantastiskt.

Barnvakt Bokad: Check

Lilleman ska få åka till mormor på förmiddan/mitt i dan på lördag. Vi åker in till stan och köper oss en grill. Grillsäsong snart och vi ha ingen, hade inte ifjol heller. Men nu ska vi ordna det. Sen blir det in mitt i stan och checka in på hotell. Vi ska bowla lite och sen tillbaka till hotellet. Min kära kusin har ordnat så att på hotellet ska vi få bli make-up:ade och stylade av proffs. Sen ska dem ta 160 bilder på oss var och ca 100 tillsammans. Vi ska få kika på dem och köpa några om vi vill. Hela styling grejen och fotografen blir gratis för oss just för min underbara kusin ordnade det åt oss. Komma bli fantastiskt kul. Så direkt efter det så går vi ut på restaurang (fin sådann) och äter gott tillpiffade. Sen får vi se vart resten av kvällen tar vägen.

Hotel Bokat: Check

Middag bokad: Check

 

Det här kommer bli en underbar helg som jag komma minnas länge. Hoppas på fina foton så kan vi skaffa några och hänga upp på väggen.

 

Vill inte planera för mycket bara, vi ska ju ta de lugnt och i egen takt. Men lite att se fram emot som är inbokat är inte helt fel det heller. Hoppas också att karln min kan klara av kameran. Han avskyr att bli fotad. Men jag tror attt när de är ordentligt utbildat folk och oss tillsammans så blir han gladare när de blir fina resultat. Klart de inte blir lika med min digitalkamera som bara knäpps hej vilt med. Jag har ingen utbildning eller kunskap mer än de som finns på min canon.


Och fin restaurang, god mat.. Bar han & Jag. Underbart.

Jag älskar honom. Vår familj och allt vi har tillsammans.

Av henrikssonn - 7 mars 2011 18:52

Helgen va så bäst så det är inte lätt å beskriva.

Vi var helt själva.

Jag & Mina älskade pojkar.

(Pojke & Man)

Lilleman tar sig fram på ett märkligt sätt nu och vi ha inte hunnit fatta hur, lägger han på en plats, finner honom på en annan 5 meter bort. Hmmm...

Märkligt, hur kom han dit? Sitter långa stunder och tittar på honom men då ligger han bara still och pratar/jollrar med mig. Så försökte mig på att smygkika när han inte ser men inte då att han rör sig men än att han biter på någon leksak. Så någon minut senare tänker man smygkika igen men jaha, då är han borta. Så än vet ja inte hur men de lär väl märkas snart.

Vi va som sagt helt själv i helgen och bara myste med varandra, tänkte dricka grogg, min nya favoritblandning. Valfri favorit sprit blanda med massa is, sourz apple och sprite. Superb. Men nu i lördags kunde jag dock endast ta ett glas sen va jag inte kry alltså. Tror jag någonstans fått i mig mjölk men kan inte komma på var. A ja... det varade någon dag och är bättre nu. (Laktosintolerant=Jag)


02:30 började de plinga på dörren som en tok och slutade inte, Jag och sambo rusar upp och tror det hänt något, misstänkt där va väl sambons äldsta son eller f.d grannen. Men den som glatt stod och sjöng i dörröppningen va Peppe. Haha, det var trevlig överaskning, han och hans kompis hade vart runt och bestämmde sig för att hälsa på. Trevligt så vi bjöd på kaffe. Vi passade dock nyvaket trötta på ölen och bad dem ta med den i en mer rimlig tid en annan gång istället. 03:30 for dem och vi gick till sängs igen. Så, förutom den lilla visiten var vi helt ensamma hela helgen och det gott folk tror jag inte hänt mer än 1 gång sedan jag och karln blev ilag. Barnen, grannar, släktingar och vänner brukar alltid ha en stående dag fredag eller lördag kväll då det är poker här men inte den här helgen.


Det var dock planerat men en viss person blev allvarligt dålig och har legat ett tag på iv så det kändes som att vi helt enkelt skulle skjuta upp det och ta det när dem alla kunde vara med och tur va väl det. Det har varit promenader i solskenet, mys vid teven, picknick i sängen, spel och massa ensamtid tillsammans. Välbehövt och uppskattadat, jag har fått frukost på säng hela helgen, inte behövt ta första vällingrundan vid 8 på morron, blommor och massage. Underbar karl jag har och underbar helg vi haft.


Börjat plugga nu och det där sexualkunskap, lust och erotik som är först på schemat. Ahh, Jag Älskar skolan !

Ovido - Quiz & Flashcards