henriksson

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Ljusa härliga vårvintersol

Av henrikssonn - 7 mars 2012 08:03

Nu är morgonen här igen. Läste ut boken igår btw och den blev faktistk lite mer intressant efter en stund, ungefär halvvägs in i boken så blev den ganska bra faktiskt. Nu ska jag bara göra tre frågeställningar som kan kopplas till lärandemålen och samtidigt återfinnas i litteraturen. Inte så svårt. Det här emd läromålen är inte heller så svårt, jag tror jag ahde lite förtur med det på gymnasiet. Gick på en friskola. Vet att det är mycket tjafs nu om friskolor på nyheterna och jag kan itne tala för alla men den som jag gick på var helt fantastiskt bra. Vi fick alla var sin läroplan som är den bok lärarna följer. Vi tolkade allt tillsammans, arbetade själv på gymnasiet och fick sen redovisa för vilekt betyg vi tyckte att vi var värda utifrån det arbete vi gjort samt vad som stod i lääroplanen vilka mål som var där för varje ämne. Det är precis likadant nu på universitetsnivå så det känns inte alls så nytt och skrämmande.


Skulle logga in på fb nu på morgonen. Vi kör allt inom gruppen inne där men tydligen har jag inte längre åtkomst till den sidan från lärcentrum. Vet inte om dem tror att man gör allt anant än studerar där men själv måste jag ha åtkomst till sidan för att kunna hålla mig uppdaterad. Just idag var det väl kanske ingen stress men bör få tillbaka åtkomsten rätt snart så jag har skickat ett mail till min handledare inom kommunen och förhoppningsvis så kommer den att finnas tillgänglig igen snart.


Här har jag länken till Lillis: http://norrlandsyrvader.bloggplatsen.se

La in det som länk så de skulle va att klicka på lillis namn bara men jag har inte hunnit begripa mig på den här sidan ännu. Det kommer säert snart bara ja får lite tid över att sitta och klura. Jag är inte precis någon som bloggat ofta och länge. Har mest bara haft korta stunder av bloggande. men nu med min fina nya blogg så kanske min motivation håller sig på topp. Det är såna här dagar jag önskade att jag redan arbetade som förskollärare. Vårvintersolen, några minus ute nu på morgonen och det är så himla vackert. Gå ut och åka stjärtlapp eller klättra på nån snöhög med barna en sån här dag vore hur kul som hellst, så bor det kanske en drake i snögrottan som inte kan spruta eld för då smälter snön osv. Men för tilfället tro ja min lilelman sitter och äter frukost med dem andra barnen. Han är tydligen med dem stora barnen hela veckan för det är sportlov. hade jag helt missat och glömt bort. I vart fall är det en väldigt liten grupp barn nu så jag hoppas han hinner knyta an lite till dem större barnen också den här veckan. Kan va kul tror ja att ha kompisar i flera olika åldrar. Nu ska ja läsa klart två böcker och sen är jag klar med läsningen för den här kursen. Bara intervjuer och skrivningar kvar sen. Tre veckor kvar så jag känner mig himla lugn och inte alls så uppstressad. Sköt om er så ska ja se om ja hinner läsa klart idag. Hinner ja tidigt kan ja åka hem och städa efter lunchen. Skulle va skönt med en riktig storstädning när man är själv. Musiken på högsta nivå och man kan köra på i egen snabb takt utan avbrott.


XXx

barn · Huset · skola
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henrikssonn - 24 mars 2012 21:04

Här är en länk till aftonbladet till att börja med: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/elisabethoglund/article14509292.ab   Om ni inte orkar läsa den kan jag säga att kvinnan som blev huggen med en machete av sin pojkvän blev dömd ti...

Av henrikssonn - 23 mars 2012 15:38

Ah, visst är det inte helt underbart att det äntligen kommer ett rockabilly band som spelar bra. Syns att dem verkligen har roligt på scen och det är väl en sak som jag personligen känner påverkar mycket i ett framträdande. Ser jag en artist som in...

Av henrikssonn - 21 mars 2012 13:41

ja, i torsdags så ringde lillebror och ville att jag skulle hämta honom i stan, blev en 20 mils resa t.o.r och nu idag for han. Mamma min kom ner igår och sov över så hon tog med sig brodern till sig. Vi ha mest spelat datorspel och slappat på dagarn...

Av henrikssonn - 8 mars 2012 10:12

Den här nyheten kom till mig i morse. Jag börjar med att länka till filmen som är kanppt en halvtimme lång.   http://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc   Den bör ses av alla! Det handlar om en man i afrika som heter Joseph Kony och han har u...

Av henrikssonn - 6 mars 2012 19:21

Ja, igårkväll visade Liam för första gången hur stor han var. oj, vad han sträckte på sig, han var jääättestor. Riktigt nöjd var han också. Ikväll har han lekt tittut med storebror sin som kom förbi för att surra lite och hämta lite post. Sen sparkad...

Ovido - Quiz & Flashcards