henriksson

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Köket

Av henrikssonn - 4 mars 2012 21:08

Det var ett väldigt litet och fult kök. tre väggar U-format med tre olika material på varje vägg. huvvaligen. Detta är vårt första steg. Kakla.

 

för det här är inte vackert. eller hur. Skåpen hängde vi upp först. har likadana i hela köket. fast på andra sidan så är det glasskåp. vill dock inte visa alla våra skålar och burkar och grejs. Så vi rensade ur köket och slog upp lite skivor.

 

Åh, va fint och rent de blev redan nu. Nu är det så att ingen av oss har kaklat ett kök förut. Men ja for ner på järnhandeln, bad om hjälp och fick alla prylar ja behövde. eller fick och fick ja gick väl betala för de. Kaklet är lite dyrt dock, nått märke från italien. om någon undrar så kan ja ju ta reda på det. vi har någon kartong som blev över. Men de är bättre att göra de ordentligt på en gång så behöver man inte göra om det om bara tre år igen. därav fint kakel och inget fult vitt "klassiskt" som jag inte är så förtjust i faktiskt.

  Japp, smack på med kakel bara.

    

Tjusigt värre blev det. bara allt fogande sen. Det här kaklet är inte platt. det är små, små gropar i det. Supersnygg men ett jäkla pillergöra när man ska rengöra det för att inte rengöra bort fogen som borde vara kvar där den är. Nu har inte jag den färdigställda bilden men ska lägga upp en så man kan se resultatet som det ska vara. Före och efterbild kommer snart =) Visst är de bra himla kul att pyssla hemma själv. Speciellt när det är ens eget. Sen hur andra vill ha det hos sig det är upp till dem. Men hos mig är det jag som bestämmer och det är en känsla som inte kan slås av mycket. Stolt är jag också som faktiskt kan. Bara man är lugn och sansad, då funkar det. Som sagt. före och efterbild med den rätta efterbilden kommer snart.


Xxx

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henrikssonn - 24 mars 2012 21:04

Här är en länk till aftonbladet till att börja med: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/elisabethoglund/article14509292.ab   Om ni inte orkar läsa den kan jag säga att kvinnan som blev huggen med en machete av sin pojkvän blev dömd ti...

Av henrikssonn - 23 mars 2012 15:38

Ah, visst är det inte helt underbart att det äntligen kommer ett rockabilly band som spelar bra. Syns att dem verkligen har roligt på scen och det är väl en sak som jag personligen känner påverkar mycket i ett framträdande. Ser jag en artist som in...

Av henrikssonn - 21 mars 2012 13:41

ja, i torsdags så ringde lillebror och ville att jag skulle hämta honom i stan, blev en 20 mils resa t.o.r och nu idag for han. Mamma min kom ner igår och sov över så hon tog med sig brodern till sig. Vi ha mest spelat datorspel och slappat på dagarn...

Av henrikssonn - 8 mars 2012 10:12

Den här nyheten kom till mig i morse. Jag börjar med att länka till filmen som är kanppt en halvtimme lång.   http://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc   Den bör ses av alla! Det handlar om en man i afrika som heter Joseph Kony och han har u...

Av henrikssonn - 7 mars 2012 08:03

Nu är morgonen här igen. Läste ut boken igår btw och den blev faktistk lite mer intressant efter en stund, ungefär halvvägs in i boken så blev den ganska bra faktiskt. Nu ska jag bara göra tre frågeställningar som kan kopplas till lärandemålen och sa...

Ovido - Quiz & Flashcards