henriksson

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av henrikssonn - 23 mars 2012 15:38

Ah, visst är det inte helt underbart att det äntligen kommer ett rockabilly band som spelar bra.

Syns att dem verkligen har roligt på scen och det är väl en sak som jag personligen känner påverkar mycket i ett framträdande. Ser jag en artist som inte verkar njuta av att stå där blir jag automatiskt skeptisk till hela framförandet och låtarna osv. Men Top Cats. Wow. Vilket band. Har inte sett melodifestivalen på flera år men är glad att jag såg andra chansen i år. Fick man upp ögonen för dem. Letat rätt på lite låtar till spotify också. Heartbreak, Get your dirty hands of my baby, joey och massa massa låtar som är helt fantastiska. Inte många band jag tycker har många bra låtar. Mest Bon Jovi, P!nk, Bruce Springsteen, Johnny Cash och Elvis som jag har många favoriter bland. Det här blir nog nästa =)

Såg att dem spelar på Åsele Marknad i sommar. Åh, ska lätt dit. Inte så många i närheten av där ja bor så det där blir nog min chans att se dem live. Härligt. Kommer bli precis när min älskade Kent fyller år så kanske får ta med honom dit. Han tycker också mycket om Top Cats, han som vanligtvis inte gillar nån musik nästan förutom magnus uggla och volbeats. Mycket artister här egentligen när ja mest skulel säga att jag tycker det är awesome att vi fått ett bra band i sverige. Saknad en bra artist/grupp i många år och så pklötsligt dyker dem bara upp från ingenstans... värmland,.. haha, de är ingenstans de. Om de nu va därifrån dem kom :S minns inte riktigt men dån där härlig dialekt.

På tal om härliga dialekter tror ja de e dags för mig att se smala sussie snart igen. Åh, tror ja sett den lätt över 200 gånger och kan replikerna men den är fortfarande klassad 1:a på min topplista av bästa filmer genom tiderna. Har ja inte udda humor så säg men ni må ju hålla med om att den är fantastik. "Vino Chito, right from hell" Awesome!


I helgen ska vi till T & M. Oj, insåg att i har helt plötsligt tbvå stycken T & M. ja, då får ja väl säga att vi ska till kents bror och hans a käringa i helgen =) inte chefen och frun denna gång. Ska väl dit och bara umgås, klyva lite ved kanske så dem hjälper oss när vårt lass anländer. Va tänkt vi skulle kapa och klyva i helgen men vårt 30 kubiks lass har inte kommit än så tar de nästa helg.


För tillfället så lyssnar ja på heartache med top cats, sitter på kontoret och läser en bok av Lev S Vygotskij. Intressant. Hoppas de kommer fler böcker skrivna av honom inom skolområdet. Han skriver inte som alla andra. De fångar i alla fall mitt intresse. Så, har en halvtimme kvar så ska göra klart min läsning och sen blire att plocka upp min lilla skrutt från förskolan och himm å käka pizza. möms! Så blire bara mys med mina pojkar hela kvällen.

Älskar att mysa med mina pojkar. Dem är helt underbara. bara så ni vet =D

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards