henriksson

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av henrikssonn - 21 mars 2012 13:41

ja, i torsdags så ringde lillebror och ville att jag skulle hämta honom i stan, blev en 20 mils resa t.o.r och nu idag for han. Mamma min kom ner igår och sov över så hon tog med sig brodern till sig. Vi ha mest spelat datorspel och slappat på dagarna. Hade muntligt prov igår online och känns som de gick bra. Fått betyg på första delmomentet. Inte max men bra nära, bara att ligga i så man kan få ett A. Kör på betygen A-F och det känns verkligen som jag fått en bra start :) Härligt. Ska på innevecka till veckan igen så då ska delmoment 2 och då alltså hela kursen avslutas samt påbörja nästa kurs. Hunnit väldigt mycket på första kursen, kul att det är lite ös. Hunnit vara på förskolan två gånger, skrivit egna uppsatser och gemensamma grupparbeten som kräver lite mer engagemang från alla studenter. Roligt. Så har man hunnit läsa vad som känns som en miljard böcker och artiklar. Naturligtvis inte i närheten av det men det är ett evigt läsande av olika slag. Det känns bra, bara att en handbok för förskollärare kom nu som ja beställt. Läste att den va på nästan 700 sidor men inte trodde ja den skulle va så förbaskat stor. Tunna blad, liten text och bara text. Suck. Hoppas innerligt att den är intressant annars kan det bli bökigt att ta sig igenom den. Troligen kanske en sån bok som ja kommer använda mig av under hela utbildningen, känns så. Vilket gör att det kommer bli lättare för varje gång allteftersom man läser den gång på gång. 


Sitter och väntar på att få besked om ja ska få sommarjobb här någonstans snart. Hoppas innerliggt att det kommer ett gott besked snarast. Har inte precis råd att vara hemma i sommar, ja vill jobba hela sommarn och dra in lite cash så ja kan använda besparingarna vi redan har till renoveringen, inte till mat i sommar. Komma kännas surt om än nödvändigt. Fått veta att ingen kan hjälpa eftersom det bara är ett uppehåll i skolan. Hade fått från a.kassa eller hjälp från arbetsförmedlingen om jag inte var studerande men som sagt, eftersom det bara är lov får ja ingen hjälp alls. Suck. Så de måste bli ett jobb. Vill inte använda mina besparingar till det. 


Annar så är de mesta bra. Liam fick inflammation i båda öronen och i halsen, därav dålig uppdatering. har kurerat och passat upp honom under penicillinkurens gång. Han var som inte gnällig eller så, tycker de kanske ska göra ont eller nått men de va inget alls. Så han har i allafall fått medicin och mår nu bra igen. Skönt. Alltid bra när de finns botemedel. Han är alltså tillbaka på förskolan, bror och mor har åkt hem och jag sitter ensam och njuter av att det är tyst för första gången på två veckor. Ska städa och röja upp lite nu på eftermiddan och sen får det kanske bli l,ite studerande. Just idag har jag dock min motivation inställd på storstädning så ja tror ja ska passa på nu när jag ändå är på det humöret.


Sköt om er.


Xxx

barn · Hälsa · skola
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards