henriksson

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av henrikssonn - 4 mars 2012 21:08

Det var ett väldigt litet och fult kök. tre väggar U-format med tre olika material på varje vägg. huvvaligen. Detta är vårt första steg. Kakla.

 

för det här är inte vackert. eller hur. Skåpen hängde vi upp först. har likadana i hela köket. fast på andra sidan så är det glasskåp. vill dock inte visa alla våra skålar och burkar och grejs. Så vi rensade ur köket och slog upp lite skivor.

 

Åh, va fint och rent de blev redan nu. Nu är det så att ingen av oss har kaklat ett kök förut. Men ja for ner på järnhandeln, bad om hjälp och fick alla prylar ja behövde. eller fick och fick ja gick väl betala för de. Kaklet är lite dyrt dock, nått märke från italien. om någon undrar så kan ja ju ta reda på det. vi har någon kartong som blev över. Men de är bättre att göra de ordentligt på en gång så behöver man inte göra om det om bara tre år igen. därav fint kakel och inget fult vitt "klassiskt" som jag inte är så förtjust i faktiskt.

  Japp, smack på med kakel bara.

    

Tjusigt värre blev det. bara allt fogande sen. Det här kaklet är inte platt. det är små, små gropar i det. Supersnygg men ett jäkla pillergöra när man ska rengöra det för att inte rengöra bort fogen som borde vara kvar där den är. Nu har inte jag den färdigställda bilden men ska lägga upp en så man kan se resultatet som det ska vara. Före och efterbild kommer snart =) Visst är de bra himla kul att pyssla hemma själv. Speciellt när det är ens eget. Sen hur andra vill ha det hos sig det är upp till dem. Men hos mig är det jag som bestämmer och det är en känsla som inte kan slås av mycket. Stolt är jag också som faktiskt kan. Bara man är lugn och sansad, då funkar det. Som sagt. före och efterbild med den rätta efterbilden kommer snart.


Xxx

Av henrikssonn - 4 mars 2012 19:38

Tänka sig hur vissa kan det här med teknologi. jag kan inte ta åt mig minsta lilla ära för denna vackra header. Gav Petra "Lillis" den uppgiften och se hur vackert det blev. Alldeles rörd, nu har jag också en sån där fin blogg som alla andra har men som ja själv inte för mitt liv kan begripa mig på hur det går till. Och bara för att slippaförsöka beskriva kan jag berätta att jag fått det beskrivit för mig flera gånger och ännu fler gånger har jag själv suttit och jäklats med den och jag kan verkligen inte det. Har förstått det nu hur tragiskt det än är. haha. Men visst blev de fint. Hon är en baddare på de här med bilder och foton ska ni veta. Ska leta upp adressen till hennes blogg. (lite dålig på hålla sånt i huvudet) Skaffade en ny dator för två månader eller så och inte hunnit hitta vart mina kära finns men ska ta reda på det och lägga adressen här så kan ni gå in och kika på hennes work of art. Tro mig: det är ingen vanlig nippertissa de inte. en lappjänta våga ja nästan påstå att hon är. De ni. haha, va nu de ha med foton att göra. men men. ska fixa det.


Lilla A sov här inatt hos oss. Det är Kents barnbarn. Hon och Liam satt och puttkramades i soffan igår.  Det är en sån här lek, ska försöka förklara nu. Dem sitter i soffan, som vanligt med benen framåt. Liam lutar sitt huvud på A:s axel. Hon tippas och säger putt. Sen sätter dem sig upp igen och gör om det hela. om och om och om igen. Gospluttarna. Vet inte men de funkade inte riktigt lika bra på Kent :p Idag har vi varit ute i solen och åkt både pulka och skottkärra. Skulle ner till skolan och va på lekparken, aldrig gått dit tidigare. Men vi fick vända för det vara bara leksaker för äldre barn. Rutchkanan var så brant och så hög att ja aldrig skulle låta dem ens försöka i min famn. Sen var det nå gungor men dem var också för höga. Så vi åkte hem igen och fikade bullar och saft i solen på baksidan. Vår uteplats töade fram förra veckan. Vi skottade som toka så de inte skulle finnas nå snö kvar och sen tog solen resten. Härligt. Sen for lilla A hem och vi har mest tagit det lugnt sedan dess. Sett på fantastiska familjen Macahan. Vad glad jag är att dem kör den i repris för va hade ja inte gått miste om om jag aldrig sett zeb och luke och resten av familjen. Den serien har gått ett tag nu, tror den började sändas i fjol vid den här tiden men ni kommer säkert in i den snabbt om ni skulle börja kika. Den sänds på lördagar och söndagar på tv4 guld. Åh, den är så bra. Annars kan den säket finnas på nätet också men ni har väl redan förstått hur jag är med sånt. Inge vidare. Så jag håller mig till min kära plåtplatta i vardagsrummet och håller stenhårt tiderna =)


Ska samla ihop bilderna nu. Jo ja lovar, ska verkligen göra det nu. Samla ihop dem och lägga upp de hittills tagna bilderna på vår renovering so far i huset. Det är ändå en stor del av vad jag vill blogga om. Hur vi förändrar denna till synes inte så vackra kåk till vår drömvilla. Sen tillkommer naturligtvis familjen, vänner, skolan, nyheter jag reagerar på osv. Men för nu så får ni sköta om varandra så kan ni hålla utkik efter nästa blogginlägg efter Lillis adress.


Xxx


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards