henriksson

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av henrikssonn - 5 mars 2012 09:49

Alla får ju barn nu. Jag måste säga att jag är lite avundsjuk. ja, naturligtvis inte alla men väldigt många som redan har ett, väntar nu sitt andra och dem som inte har något sen tidigare väntar sitt första. Åh, det är så mysigt att vara gravid. Bästa vännen, kusinen, barndomsvänner, gymnasiekamrater. Det är säkert 20 stycken jag känner som ska ha barn nu i år. Minns när Liam bara var en liten plutt, va mysigt det var. Minns att jag önskade att han ville vara vaken lite mer än vad han var, bara sov och sov och sov. Det har jag kommit fram till nu är en underbar gåva han fått med sin i i livet att han bara kan lägga sig och sova. Men på BB när ja precis fått honom (han hade lågt blodsocker) så hörde man alla andra barn på avdelningen bara skrek och skrek och min lille skrutt bara sov och sov. Han sov under hela BBtiden, vi väckte honom för att ge honom mat och mitt i maten somnade han om. Min lille prins. han sov genom alla sprutor (han fick extra socker via spruta i hälen) och dem där fem eller fyra testerna eller vad det var. Han sov genom det också. Men jag får väl helt enkelt vänta på att mina nära och kära får föda sina så kanske om ja ha tur att ja få snusa på deras små bebisar.

Det är mysigt med Liam nu också, på ett annat vis. Nu kan han själv komma upp och lägga sig på magen och "låssas" sova, vi bygger med duplo och staplar klossar och klättrar upp och ner från köksstolarna och ahn kan kramas ordentligt, lägger armar om en och riktigt kramar åt. Jag gissar att varje åldersperiod har sin charm. Och var det inte det bästa som hänt första gången han sa: mamma. Tror ni kanske känner igen er i den känlsan. Eller pappa såklart också. Det är fantastiskt när dem säger det för första gången. Jag lyckades få liams första ställa-sig-i-krypställningsposition på kort. Fick med hans första krypsteg. Jag var med såklart när han tog sitt första steg från att släppa möblerna, men fick inget foto på det. Behövs i och för sig kanske inte, han kan lätt bevisa själv att han lärde sig gå. haha, som han kutar omkring. men som sagt, lite bebissjuk är man ju, och de borde man få vara också. Tror det kommer nog aldrig komma en graviditet där inte jag blir lite bebissjuk och vill snusa i handen eller så. haha.


Lycka till blivande föräldrar, jag hoppas ni alla får må bra och får friska barn som blir fulla av liv och kan hoppa runt på gräsmattan om nått år. Önskar er all lycka med era små mirakel.


Själv ska jag sätta igång med att läsa nästa artikel och sen påbörja en bok på nästa uppsats vidare i min utbildning till att  få bli förskollärare.

xxx

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards